Veel leerlingen begrijpen 2D-modellen niet goed, terwijl AR hen helpt abstracte concepten in 3D te visualiseren. Dit maakt leren effectiever en toegankelijk, omdat AR op gangbare apparaten werkt zonder extra kosten. Het project richt zich op de implementatie van AR in STEM-onderwijs, met speciale aandacht voor kwetsbare leerlingen in het beroepsonderwijs (VET). Door AR te gebruiken, wordt hun ruimtelijk inzicht en leerplezier vergroot.

Om AR effectief in te zetten, worden leraren geschoold en schoolleiders overtuigd van de meerwaarde via beleidsondersteuning. Een universiteit onderzoekt en onderbouwt de voordelen. Na drie jaar zullen de verzamelde ervaringen en materialen (zoals AR-lessen en HoloLens-toepassingen) andere scholen inspireren. De focus ligt op wiskunde, wetenschappen en techniek, omdat deze vakken zich goed lenen voor AR-toepassingen.

POV coördineert dit project van januari 2022 tot en met januari 2025. Richtpunt Hamme was partnerschool. Daarnaast waren ook scholen uit Nederland, Turkije en Frankrijk in het project betrokken.

Meer info? https://savlar.com/